قطعات 100% اصلی کیاموتورز در بازرگانی محمد ، با خرید از ما آسوده خاطر سفر کنید

بررسی و مقایسه : بررسی کیا کارنیوال 2015


 بررسی و مقایسه : بررسی کیا کارنیوال 2015

کیا کارنیوال 2015 علاوه بر طراحی اروپایی جدید، ایمنی بیشتر و طراحی داخلی زیباتر، تمام نقاط قوت نسل قبلی خود را به میدان آورده است. نسل سوم این خودروی پر فروش که فوریه سال آینده در بازار استرالیا عرضه می‌شود، با طراحی جدید خود که توسط پیتر شریر (Peter Schreyer)، طراح ارشد کمپانی کیا، انجام شده است، پیشتاز خط تولید محصولات این کمپانی می‌باشد. اگرچه تصاویر نمی‌توانند گویای همه چیز باشند، اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید نسل جدید کارنیوال که از پلت‌فرم سورنتوی جدید استفاده می‌کند، از طراحی ظاهری بهتری برخوردار می‌باشد. طراحی داخلی آن نیز، در مقایسه با فولکس‌واگن Multivan و مرسدس بنز Vito، هم از نظر تکنولوژی و هم فضای حمل بار بهبود یافته است. نمایشگر 7 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه کیلومتر دیجیتال بخشی از تجهیزات تیپ فول آپشن این خودرو به شمار می‌روند.

 

از جمله تجهیزات ایمنی نسل جدید کارنیوال می‌توان به سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک، هشدار عبور از خط، هشدار تصادف، نوربالای کمکی، و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد؛ به لطف همین موارد، نسل جدید کارنیوال موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه ANCAP و دریافت عنوان ایمن‌ترین خودروی استرالیا شده است. گفتنی است، افراد بسیاری نسل قبلی این خودرو را از نظر ایمنی مورد انتقاد قرار دادند اما کمپانی سازنده با ایجاد تغییرات اساسی در فرآیند ساخت نسل جدید و استفاده از فولاد با خاصیت کشسانی بسیار بالا، ایمنی کارنیوال 2015 را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

 

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا برخی افراد به جای سورنتوی هفت سرنشین به خرید کارنیوال می‌پردازند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نسل جدید کارنیوال از ظرفیت حمل هشت سرنشین و در برخی کشورها یازده سرنشین برخوردار است که همین امر، آن را بسیار کاربردی می‌کند؛ اما مهمترین علت خرید چنین خودرویی، کارایی فضای داخلی آن است که از این لحاظ بسیاری از خودروهای SUV را از میدان به در می‌کند. وجود 14 جالیوانی، چندین محفظه بزرگ برای قرار دادن وسایل، و صندوق عقب جادار ویژگی‌هایی هستند که این CUV کره‌ای را محبوب می‌سازند. موقعیت رانندگی مناسب و دینامیک خوب کارنیوال که حتی از مدل جدید سورنتوی دیفرانسیل جلو بهتر است، از دیگر ویژگی‌های کارنیوال جدید به شمار می‌روند.

 

نسل جدید کارنیوال همانند سورنتو با دو پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر و شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری GDi بنزینی در اختیار خریداران استرالیایی قرار می‌گیرد. گفتنی است، تمامی تیپ‌های این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو و با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. پیشرانه دیزلی با تامین قدرتی در حدود 200 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن‌متر و پیشرانه بنزینی با قدرتی در حدود 279 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 336 نیوتن‌متر، این ون کره‌ای را به پیش می‌رانند. برآوردهای صورت گرفته نیز، از مصرف سوخت 9 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی برای پیشرانه دیزلی حکایت می‌کنند.

 

با قرار گرفتن پشت فرمان کارنیوال دیزلی و رانندگی با آن متوجه می‌شوید که این پیشرانه از قدرت و گشتاور کافی برای حمل سرنشینان برخوردار است و حتی سبقت گرفتن در بزرگراه با چنین خودرویی هرگز سخت و دشوار نیست؛ فرمان‌پذیری خودرو نیز، نسبت به نسل قبلی بهتر شده و نشانه‌ای از تغییر مسیر ناگهانی در آن دیده نمی‌شود. حرکت با سرعت بیش از 140 کیلومتر بر ساعت در آب و هوای بارانی نیز، بدون فعال کردن سیستم کنترل پایداری، به راحتی امکان‌پذیر است. رانندگی با کارنیوال جدید تفاوت چندانی با یک SUV بزرگ ندارد؛ تعادل خوب بدنه و عملکرد فوق‌العاده فرمان، رانندگی با این ون غول‌پیکر را در شهر به امری لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

 

اگرچه کارنیوال با طولی برابر 5,115 میلی‌متر (15 میلی‌متر کوچک‌تر از نسل قبلی) خودروی بزرگی محسوب می‌شود، اما هنگام رانندگی هرگز متوجه این موضوع نمی‌شوید و فقط هنگام پارک کردن ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. با این وجود، خودروساز کره‌ای با استفاده از چهار دوربین چشم‌اندازی کامل از اطراف خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و بدین ترتیب، پارک کردن کارنیوال را بسیار راحت و آسان می‌سازد.

صندلی‌های ردیف دوم و سوم نیز، از راحتی و آسایش بی‌نظیری برخوردارند و در مجموع سبب می‌شوند یک خانواده‌ شش یا هفت نفره در آن کاملا احساس راحتی کنند؛ حتی در صورت تمایل می‌توانید صندلی میانی ردیف دوم را بردارید و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب قرار دهید. اگرچه فضای پای نسل جدید کارنیوال نسبت به قبل بهتر شده و افزایش یافته است، اما سرنشینان بزرگسال هنگام نشستن در ردیف سوم کمی دچار مشکل می‌شوند؛ با این وجود، فضای شانه در ردیف دوم و سوم کمی کاهش یافته است.

 

قیمت‌گذاری نسل جدید کارنیوال که در چهار تیپ S و Si و SLi و Platinum عرضه می‌شود، از حدود 30,000 دلار استرالیا شروع شده و به 60,000 دلار می‌رسد؛ بدین ترتیب، کیا کارنیوال Platinum در حال حاضر گران قیمت‌ترین محصول این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود. طراحی داخلی نسل جدید این ون به هیچ‌وجه با نسل قبلی آن قابل مقایسه نبوده و حتی از هوندا اودیسه نیز، بسیار بهتر است؛ عملکرد خوب سیستم اطلاعات سرگرمی، تجهیزات بیشتر، فضای مناسب جهت نگهداری وسایل، و در مجموع ظاهر جذاب‌تر کارنیوال نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.

نوع مطلب: 

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان اکباتان ، نبش کوچه آهنین - ساختمان تجاری معصومی ، طبقه دوم پلاک 86
ایمیل: moh.jourmohammadi@yahoo.com

تلفن: 35293 , 35298000 , 33938844 , 33982453 , 33934550 , 33936753 , 33937468

فکس: 33965388